会社案内、回答書など……書類関連のビジネス英語
文書の英語名!
一般的なビジネス文書名
Japanese | English |
会社案内 | a company brochure |
年次報告書 | an annual report |
報告書 | a report |
営業報告書 | sales report |
資料 | materials / data |
議事録 | minutes / proceedings |
役員会議事録 | board minutes |
役員会通達 | a board minute |
メモ/覚書/社内通達 | memo / memorandum |
下書き/草案 | draft |
見積書 | estimate / quotation |
注文書 | an order form / an order sheet |
注文確認書 | an order confirmation |
契約書 | a contract |
承認書/回答書 | acknowledgement |
価格表 | a price list |
納品書 | a statement of delivery |
受領書 | an acknowledgement |
請求書/送り状 | an invoice |
督促状 | a reminder |
為替手形/請求書 | a bill |
貿易関連の書類名
Japanese | English |
信用状(L/C) | a letter of credit |
船積書類 | shipping documents |
船荷証券(B/L) | bill of landing |
受取船荷証券 | received B/L |
検査証明書 | a certificate of inspection |
推薦状 | a letter of recommendation |
原産地証明書 | certificate of origin |
保証状(L/G) | a letter of guarantee |
発送案内 | shipping notification (notice) |
貨物運送状 | a way bill |
航空貨物運送状 | an air waybill |
【関連記事】