英語で異動の挨拶、メールはどう書けばいい?
英語で異動・転勤の挨拶
今回は、転勤や異動をお知らせするメールの文例を紹介します。
英語の「異動の挨拶」の例文メール
3-1*-** Tsukiji 3 Chome Chuo-ku Tokyo 104-004* Japan
Phone:03-4***-1*** FAX:03-4***-2*** E-mail:um001@global.co.jp
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Date: December 8, 2020
Our Ref.: A-101
International IT Network Inc.
15** FIRST AVENUE
NEW YORK, NY 1*02*
U.S.A.
Attention: Ms. Marry M Hopkins, Manager
(Subject Line; I’ll be transferred)*メール件名
Dear Ms. Gordon:
As of January 1st, I will be transferred to our Tokyo headquarters. I have been appointed as Managing director of Overseas Sales. Ms. Saito will take my position. Thank you very much for your support during the past 3 years. I hope I will have the opportunity to work with you again.
Sincerely yours,
Kyoko Nakayama,
Network Solution Div.
KN/yw
英語の「異動の挨拶」の例文メール:日本語訳
Subject Line; I’ll be transferred(件名:転勤いたします)
Dear Ms. Gordon:
親愛なるゴードン様
As of January 1st, I will be transferred to our Tokyo headquarters.
私、この度、1月1日付で、東京本社に転勤することとなりました。
I have been appointed as Managing director of Overseas Sales.
新しい職務は、海外営業部長です。
Ms. Saito will take my position.
斉藤氏が、私の後任を勤めます。
Thank you very much for your support during the past 3 years.
3年間の間大変お世話になりありがとうございました。
I hope I will have the opportunity to work with you again.
また、一緒にお仕事ができます機会を楽しみにいたしております。
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